کد تخفیف خرید تابستانه لپ تاپ : t200

گیم سرور چیست ؟ انواع، عملکرد و نکات خرید Game Server

گیم سرور چیست ؟ انواع، عملکرد و نکات خرید Game Server

گیم سرور (Game Server) یک راه حل عالی برای لذت بردن از بازی های آنلاین است. امروزه بازی های ویدیویی در سراسر دنیا بسیار محبوب هستند. ضمن اینکه پس از عرضه موبایل های هوشمند به بازار، روز به روز نسخه های جدیدتر و پیشرفته تری از سیستم عامل های ویندوز، اندروید و IOS منتشر میشوند. به همین سبب نیز گیمر ها میتوانند بازی های تک نفره و یا چند نفره مورد علاقه خود را به راحتی تجربه کنند. برای انجام بازی های آنلاین شما نیاز دارید تا حتما به اینترنت دسترسی داشته باشید. اما شاید این سوال برای شما به وجود آید که این بازی ها چگونه عمل میکنند؟

پس از آنکه بازی مورد نظر توسط فرد اجرا میشود، نرم افزار آنها به طور خودکار به سرور های بازی که گیم سرور نام دارند متصل میشود. به این صورت شما قادر هستید تا به کاربران دیگر متصل شوید و به صورت آنلاین با آنها بازی کنید. در صورتی که علاقه دارید تا بیشتر در مورد سرور گیم بدانید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

همچنین برای خرید لپ تاپ استوک گیمینگ اینجا را کلیک کنید.

گیم سرور چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟

گیم سرور چیست ؟ چه کاربردی دارد ؟

به طور کلی Game Server را میتوان به عنوان یک سرور معرفی کرد که نقش مهمی در اجرا و مدیریت بازی های آنلاین دارد. این سرور ها به شما این امکان را میدهد تا با افراد دیگر به صورت آنلاین بازی کنید.

استفاده از Game Server چه مزایایی دارد؟

در دنیای مدرن امروزی، صنعت ویدیو گیم حجم بسیار بزرگی دارد و پیشرفت های زیادی داشته است. به همین دلیل نیز اکنون بیش از هر زمان دیگری شرکت های سازنده بازی به پردازنده های قدرتمند نیاز دارند. معمولا بازی های آنلاین و گروهی طرفداران بیشتری را نزد گیمر ها دارند. البته طراحی و عرضه بازی های آنلاین نیازمند سرور های خلوت نیز میباشد.

گیم سرور این امکان را به شرکت های بازی ساز میدهد تا سرور هایی را برای بازی های خود در نظر بگیرند که کاربران کمترین میزان لگ را تجربه کنند. سرور گیم را میتوان کامپیوتر های قوی و سخت افزار هایی پیشرفته معرفی کرد که وظیفه اصلی آنها میزبانی از کاربران بازی های آنلاین میباشد. Game Server در واقع تمامی اعمال بازیکنان اعم از دویدن، راه رفتن و… را به سرور ارسال میکند و سرور نیز درخواست ارسال شده را ترجمه میکند و به گیمر برمیگرداند.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید، انواع سرور گیم میباشد. سرور های گیم سرویسی هستند که بر اساس نوع و شکل استفاده از آنها دارای کانفینگ های مختلفی میباشند.

نحوه بازی به صورت آنلاین با گیم سرور

اشاره کردیم که امروزه بازی های گروهی و آنلاین طرفداران بیشتری در جامعه دارند. در بازی های آنلاین افراد میتوانند به صورت گروهی با متصل شدن به اینترنت بازی های مورد علاقه خود را تجربه کنند. شما در واقع با اجرای بازی به یکی از سرور های بازی متصل میشوید و با سایر بازیکنان ارتباط برقرار کرده و مشغول بازی میشوید. بهتر است حین بازی بدانید که بازی های آنلاین دارای یک میزبان و چندین مشتری هستند.

میزبان یا Host در واقع همان سرور انتقال دهنده و ترجمه کننده اطلاعات بازی و همگام کننده آن میباشد. از طرفی دیگر مشتری یا Client به بازیکنان گفته میشود. در این قسمت شاید این سوال برای شما به وجود آید که میزبان چه شخصی است؟ میزبان در واقع به شروع کننده بازی گفته میشود!

نحوه عملکرد گیم سرور به چه صورت است؟

در گیم سرور اطلاعات از سوی رایانه شخص به سوی سرور منتقل میشوند و در سرور پردازش و ترجمه میشوند. سرور بازی وظیفه دارد تا مطابق با میزان پیشرفت بازیکنان در بازی اطلاعات دقیق را در اختیار آنها قرار دهد.

اطلاعات از سوی کامپیوتر شخص به سوی سرور گیم رفته و سرور مسئولیت پردازش آنها را به عهده دارد. پس از تکمیل مراحل پردازش، سرور داده های پردازش شده را به رایانه کاربر میفرستد. در این بخش سرور بازی را همگام کرده و جنبه هایی نظیر لوکیشین های بازیکن، فعالیت بازیکن، قوانین بازی و امتیاز، فیزیک، بارگیری (سلاح و تجهیزات) و… را مدیریت خواهد کرد.

چرا باید از سرور گیم استفاده کنیم؟

دنیای بازی و ویدیو گیم به عنوان یکی از پردرآمدترین صنایع در جهان امروزی به شمار میرود. به صورتی که درصد بالایی از افرادی که به بازی های ویدیویی علاقه دارند، میتوانند از آنها در زندگی روزمره خود نیز استفاده نمایند. در ادامه به معرفی دلایل از استفاده از سرور گیم خواهیم پرداخت.

1.عملکرد خوب

گیم سرور ها به طور معمول دارای اینترنتی پایدار با سرعت بالا و عملکرد بسیار خوب هستند. در این صورت بازیکنان به هیچ عنوان حین تجربه بازی با مشکل مواجه نخواهند شد. یکی از ویژگی های یک سرور گیم خوب، سخت افزار قدرتمند است.

2.قابلیت مدیریت ترافیک با حجم زیاد

تمامی بازی هایی که قابلیت بازی آنلاین را در اختیار کاربران خود قرار میدهند، نیاز دارند تا از Game Server استفاده کنند. هر چه سرور مورد استفاده قوی تر باشد و پهنای باند بیشتری در اختیار کاربر قرار دهد، امکان مدیریت ترافیک با حجم بالاتری خواهد داشت. سرور گیم به این دلیل در بازی های گروهی مورد استفاده قرار میگیرد که میتواند تعداد کاربران زیاد را مدیریت کرده و همچنین تمامی درخواست های ارسال شده توسط آنها را پردازش نماید.

3.امنیت خوب

از دیگر دلایل استفاده از گیم سرور در بازی های چند نفره امنیت بالای آنها میباشد. ضمن اینکه شما با استفاده از سرور گیم قادر خواهید بود تا روی برنامه و سخت افزار هایی که از آنها استفاده میکنید، کنترل داشته باشید.

انواع گیم سرور و سرور گیم

گیم سرور ها چه انواعی دارند؟

Game Server دارای انواع مختلفی است. برخی از انواع آن عبارتست از:

– سرور اختصاصی
– سرور اشتراکی
– سرور لیستنینگ
– نظیر به نظیر
– Listen-peer
– Host migration
– Cloud Server (سرور ابری)

اکنون بهتر است تا بیشتر با هر یک از انواع سرور گیم آشنا شویم.

گیم سرور های اختصاصی

سرور های اختصاصی همانطور که از نام آنها نیز مشخص است به صورت اختصاصی در اختیار کاربر قرار میگیرند. کاربر مدنظر میتواند شرکت بازی سازی باشد که قصد ساخت یک بازی آنلاین را دارد. در سرور های اختصاصی کاربر کنترل کامل روی سرور نداشته و شرکت بازی سازی روی سخت افزار و نرم افزار سرور نظارت دارد.

گیم سرور های اشتراکی

در سرور های اشتراکی چند سایت قادر هستند تا از یک سرور استفاده کنند. بدیهی است که هزینه خرید و استفاده از سرور های اشتراکی به نسبت سرور های اختصاصی کمتر است. از طرفی اما عملکرد این دو سرور همانند یکدیگر میباشد.

گیم سرور های نظیر به نظیر

در صورتی که به مدل کلاینت سرور دقت کنید، متوجه میشوید که از یک رایانه به عنوان رایانه استفاده شده است و با استفاده از آن تمامی درخواست ها از سوی سرور به کلاینت فرستاده میشود. در این سرور کلاینت تنها قادر به دریافت سرویس میباشد. در مدل نظیر به نظیر، تمامی کامپیوتر هایی که در یک شبکه موجود هستند هم به عنوان کلاینت در نظر گرفته میشوند و هم به عنوان سرور. در بازی هایی که از این سرور ها استفاده میکنند، هر کلاینتی که وارد بازی میشود، هم وظیفه ارائه سرویس و هم دریافت آن را به عهده دارد.

گیم سرور های لیستینگ

سرور های لیستینگ در مبحث سرور گیم دارای مزایای زیادی هستند. رایگان بودن آنها و عدم نیاز به زیرساخت یا نرم افزار خاصی به عنوان چند مورد از مزایای متعدد استفاده از آنها به شمار میرود. این مدل از سرور ها بیشتر برای کنسول های بازی مورد استفاده قرار میگیرند. ضمن اینکه بازی هایی که با استفاده از فناوری LAN انجام میشوند نیز از سرور های لیستینگ استفاده میکنند.

سرور های Listen Peer

سرور های Listen Peer به عنوان جایگزین مناسبی برای سرور های لیستینگ و اختصاصی هستند. چرا که این سرور ها از ارتباط همتا میان کلاینت ها جلوگیری میکند. ضمن اینکه این نکته نیز قابل توجه است که تمامی منابع به صورت اشتراکی میان تمامی مشتری ها به صورت مساوی و یکسان استفاده خواهد شد.

Cloud Server (سرور های ابری)

در سرور های ابری، منابع مورد نیاز سرور در ابر قرار دارند! نحوه عملکرد این مدل از سرور ها به این صورت است که شرکت های سرویس دهنده اطلاعات بازی را در پایگاه های اطلاعاتی خود میسازند. بازیکنان نیز از همان پایگاه های داده که اطلاعات بازی در آنها ذخیره شده است، برای اجرای بازی های مورد علاقه خود استفاده میکنند.

انتخاب Game Server ارزان

هنگام  انتخاب سرور های بازی به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

در ادامه این مقاله سعی داریم تا اصلی ترین نکاتی که قبل از خرید و انتخاب سرور گیم باید به آنها دقت کنید را به شما عزیزان گوشزد کنیم.

سخت افزار و پهنای باند

به جرات میتوان گفت که یکی از مهمترین معیار هایی که باید به آن دقت کنید، مشخصات سخت افزاری و پهنای باند سرور گیم میباشد. این دو معیار از آن نظر حائز اهمیت هستند که چنانچه مشخصات سرور برای اجرای همزمان بازی مناسب نباشد، بازی مورد نظر روی سرور شما اجرا نمیشود. یکی از دلایل اصلی عدم اجرای بازی روی سرور نیز، مشخصات سخت افزاری ضعیف سرور در مقایسه با درخواست شما میباشد.

سیستم عامل سرور گیم

از دیگر مواردی که قبل از خرید و استفاده از Game Server باید به آن دقت کنید سیستم عامل سرور مورد نظر است. سرور ها نیز همانند تمامی دستگاه های کامپیوتری که از آنها استفاده میکنید، دارای سیستم عامل هستند. سیستم عامل در واقع در نقش رابط میان سیستم های کامپیوتری و سخت افزار میباشد. به طور معمول سرور ها از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس پشیبانی میکنند.
انتخاب گیم سرور با سیستم عامل نیز به طور مستقیم بستگی به نوع بازی دارد.

شرکت پشتیبانی کننده از سرور گیم

علاوه بر تمامی مواردی که در بخش های قبلی در خصوص خرید Game Server خدمت شما عزیزان معرفی کردیم، پشتیبانی فنی سرور نیز بسیار مهم است. به طور معمول شرکت هایی که سرور های مختلف ارائه میدهند و تعداد کاربر زیادی نیز دارند در این زمینه موفق هستند. بر اساس نظر کارشناسان سایت ما بهتر است شرکتی را انتخاب نمایید که سابقه زیادی در زمینه فروش و پشتیبانی از سرور های مختلف داشته باشد.

چرا گیم سرور بخریم

چرا نیاز داریم تا از سرور گیم استفاده کنیم؟

در قسمت های پیشین این مقاله با سرور گیم و نحوه عملکرد آن به صورت کامل آشنا شدیم و انواع آن را برای شما عزیزان توضیح دادیم. در صورتی که اما هنوز به منظور خرید و استفاده از سرور گیم شک دارید و بین Game Server و یا Network تردید دارید، در ادامه همراه ما باشید.

گیم سرور؛ بهترین انتخاب شما برای اجرای انواع بازی های آنلاین و گروهی!

شبکه به عنوان یکی از روش های راه اندازی بازی های گروهی و چند نفره است. شما اما برای راه اندازی شبکه نیاز به سرور های بسیار قوی دارید که قادر باشند تا از چند هسته پشتیبانی کنند. ضمن اینکه مقدار رم تعبیه شده در سرور های مورد نظر شما باید به قدری باشد تا بتواند بازی را بدون مشکل اجرا نماید. طبیعی است که راه اندازی و نگهداری از چنین شبکه ای بسیار گران قیمت خواهد بود و برای راه اندازی آن نیاز به لوازم مختلفی مانند کیبورد، موس و… خواهید داشت.

برخلاف شبکه اما، راه اندازی گیم سرور راحت تر بوده و از طرفی نگهداری آن هم به مراتب آسان تر میباشد. سرور های گیم را با توجه به تعداد بازیکنان میتوان طراحی کرد و به مرور زمان و با هزینه ای کمتر میتوان آن را ارتقا داد. تمامی بازیکنان نیاز دارند تا به اینترنتی با سرعت بالا و پایدار متصل شوند و سپس میتوانند به راحتی و بدون دردسر به تجربه بازی آنلاین بپردازند. بسته به نیاز خود می توانید سرور ایرانی یا خارجی با قیمت ارزان و مناسب را از شرکت های هاستینگ خریداری کنید.

در صورتی که سوالی در زمینه گیم سرور و انواع آن دارید، در نظرات همین پست از سایر کاربران لپ تابی بپرسید.

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

سبد خرید

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود به سایت